Lave Priser | God service | Kvalitet | 14 dager angrefrist
Betingelser
1. Leveringstid
Leveringstiden er vanligvis 3-7 arbeidsdager fra bestillingsdagen.
Leveringstiden gjelder for produkter vi har på lager. Produkter som må bestilles kan ta ytterligere noen dager å levere. Har produktene du ønsker å bestille ulike leveringstider, og du ønsker å motta varene med kortest leveringstid først, bør du foreta to separate bestillinger. Produkter settes ikke i rest for senere levering.
2. Bekreftelse
Når vi ha mottatt din bestilling sendes det automatisk en ordrebekreftelse på din e-postadresse med informasjon om ordren din. Ta vare på orderbekreftelsen i tilfelle du skal kontakte oss.
3. Betalingsalternativer
Vi tilbyr flere ulike betalingsalternativ som Visa/Mastercard og Klarna
4. Generel frakt
Vi sender alle våre pakker igjennom bring/posten, frakt av større varer avtales nærmere. Men oppfordrer å hente ting som akvarier og tunge ting hær hos våre lokaler på grunn av vekt.
4. Transport og Transportskader
Strand Aquatics søker å emballere alle varer på en betryggende og sikker måte for å unngå transportskader. Mottar du en vare hvor innpakningen viser tegn til skade tar du i første omgang kontakt med transportøren som ofte vil være Posten eller Bring. Meddel deretter oss om forholdet. Sjekk disse varene nøye før du signerer på mottak. Hvis du signerer har du i prinsippet akseptert varen slik den er. Har du misstanke om skader så åpner du pakken og sjekker.
Viser det seg at varen har skader skriver du dette på seddelen fra transportøren, deretter varsler du oss. NB! (Gjelder alle vareforsendelser). Ta bilder av skadet vare (hele varen og detaljer), ytteremballasje (hele emballasjen og detaljer som viser tegn til skader) og indre emballasje ( hele emballasjen og detaljer), gjelder alle vareforsendelser. Av og til kan det ha oppstått skade på vare uten at dette tydelig sees på ytteremballasjen. Skal vi se på en slik skade som reklamasjon må melding og bilde av skade være kommet inn til oss innen 24 timer etter varemottak. Dette gjelder også der kunde har hentet akvarium eller i butikken.
5. Angrerett:
Ubrukte produkter i orginal emballasje kan returneres senest innen 14 dager ihht. angrerettloven. Produktet og emballasjen må være i salgbar stand. Angrerettskjema følger som nedlastbart vedlegg til ordrebekreftelsen. Dette skal fylles ut og følge varen som returneres.
Så sant innpakningen ikke har tatt skade eller blitt forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.
Du må selv bekoste returporto. Retur kan ikke skje som oppkrav. Det er ikke angrerett på skaffevarer, spesialbestilte varer tilpasset kundens ønsker, og heller ikke på planter eller annet levende.
6. Reklamasjon og retur.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. For bedrifter gjelder følgende: Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler
Vi garanterer at de varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare, skal du kontakte Strand Aquatics så snart som mulig, og senest innen angitte frister nevnt over. Reklamasjon på levende som planter etc. må fotodokumenteres med varen i originalforpakningen samme dag som varen mottas.
Får vi returnert en pakke som ikke er hentet hos speditør, blir du debitert for samtlige fraktkostnader som oppstår i forbindelse med en slik retur, samt et gebyr på for tiden NOK 250. Frakter i slike tilfeller dekkes i sin helhet av kunde. Dette vil bli fakturert med betalingsfrist på 14 dager eller trukket direkte der selger har mulighet for det. Forsendelsen varsles vanligvis med e-post med sporingsnummer ved utsendelse fra lageret og SMS til mobil ved ankomst utleveringsted. Får vi oppgitt feil leveringsadresse av kunde som fører til tillegg i fraktkostnadene blir dette beløpet fakturert kunden, eller trukket direkte der selger har mulighet for det.
Retur av varer etter 14 dager fra mottak av varer bekostes i sin helhet av kunde. Det vil også påløpe et returgebyr på kr. 250,- som trekkes fra innbetalt beløp, eventuelt faktureres.
7. Lover
Ved å aksepterer betingelsene, bekrefter kjøper at kjøperen er over 18 år og ansvarlig for handlet beløp.
Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov.
Strand Aquatics følger Forbrukerrådets retningslinjer.